Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

R^R^R^Díky za článek - tedy vlastně Váš blog. A držím Vám pěsti pro štěstí a přeji oněm "inkludistům" aby prozřeli a pochopili, že ne každého člověka lze zařadit do kolonek, či do - nejspíše nějakým totálním neznalcem "nalajnovaného systému".

Prostě Vám fandím.R^

1 0
možnosti
Foto

Milí přátelé, protože tu vidím tři dotazy na názor na inkluzi, zakládám zvláštní vlákno. A věřte, že na napsání svého názoru jsem si musela i kafe uvařit :D Nebude to totiž na dva řádky.

Za mě - inkluze v té podobě, jak nám ji politici "nabízejí" (rozuměj - nutí), určitě ne. Toto téma mi otvírá kudlu v kapse. Dokonce jsem kvůli tomu i mluvila do televize, a to jsem těžký introvert ;-)

Pokud budu mluvit o naší Babu a jí podobných dětech: Babu nesnese větší kolektiv, je velmi citlivá na hluk, světla... prostě na vjemy. Přehlcenost se může projevit i kříkem. Představte si takové dítě v běžné třídě... Ostatní děti uvidí, že "ta holka křičí". Nejen, že bude rozhozena ona sama a rozhodí i výuku, ale automaticky bude dětmi "onálepkována". Další věc je individuální vzdělávací plán, který má, protože prostě v něčem je pozadu a v něčem naopak napřed. Jak jej bude moci dodržovat kantor, který má na starost vzdělání dalších x dětí? A který navíc není "speckař"? To ovšem mluvím o situaci, kdy Babu bude mít dobrého asistenta. Jeho získání je složité už teď, ne každý je jak skvělý jako naše stávající paní asistentka. Je to o financích, protože upřímně - ten, kdo to za tyto peníze dělá, musí mít buď velmi vřelý vztah k postiženým dětem anebo je to někdo, kdo jen prostě nemá jinou práci, tak si udělal kurz. Taky znám jednu asistentku, která vystudovala peďák ještě za cara klacka (kdo má vysokou pedagogickou, nemusí mít kurz), dělá asistentku klukovi s Aspergerem a asi tak po roce, kdy tu práci dělá, vypustila větu "a co je to vlastně ten Asperger?" 8-o

2 0
možnosti
Foto

Příspěvek by byl moc dlouhý, a tak pokračuji zde :D

Ti, kdo inkluzi vymysleli, tvrdí, že třídy s inkludovanými dětmi by měly mít asi 14 žáků a měli by tam být asistenti. Ale jak to chtějí zajistit? Kde vezmou finance, prostory... navíc proč nutit do "speckařiny" kantory, kteří si vybrali, že budou učit zdravé děti?

Já neříkám, že svou dceru nikdy nedám do normální třídy, je klidně možné, že třeba na druhém stupni to zvládne. Ale teď ne. A já si přece nevezmu na triko to, že zkazím školu jak jí, tak ostatním dětem. Vůbec to neznamená, že by se mezi zdravé děti nedostala, to je vám všem jasné, navíc vidíte i z článků, že my Báru fakt neschováváme ;-) A vlastně jsme si i mohli vybrat, zda ji dáme do klasické školy či nikoliv. Mluví se o diskriminaci. Ale pro nás je diskriminační to, že nám třeba bude někdo nutit klasickou školu. My jsme si vybrali praktickou a jsme v ní vrcholně spokojeni. Jinam nechceme. Naše škola jistě nastalou situaci nějak chytře vyřeší, ale pání zákonodárci přichystali celkem solidní nervy jak kantorům, tak nám - rodičům a potažmo i dětem, protože ony tu nejistotu cítí.

3 0
možnosti
DS

Krása. Skvělá Babu a skvělí přátelé. Petro, sbírám materiál s názory matek různě postižených dětí na inkluzi. Takže také žádám o Váš názor na tuto problematiku, předem děkuji.

1 0
možnosti
Foto

Dášo, pokud budete názory rodičů někde zveřejňovat, pak ke zveřejnění toho mého vám rovnou dávám svolení, klidně jej použijte včetně jména ;-) A pokud byste chtěla nějaký dodatek, můžeme se spojit třeba přes mail, Facebook... ;-)

0 0
možnosti
JH

Koukám, že jsem se někde zamotal, ale už jsem dobře a tleskám rád.R^

1 0
možnosti
AT

Moc ráda čtu vaše články a mám stejnou otázku, jako p. Nosek - co Babu a inkluze? ;-)

1 0
možnosti
JN

J88i36ř13í 88N16o23s56e67k

1. 3. 2016 10:57

Babu je frajer a vy jste lvice. R^

Ale na rovinu: Jak se díváte na (téměř povinnou) inkluzi?

1 0
možnosti
Foto

Teď mě napadla odpověď :D Když jsem tedy ta lvice, tak bych za inkluzi někoho s chutí sežrala ;-) Ale asi by to bylo tuhé maso - znáte to, starý kus hovězího... ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 760x
Už pár let především máma dcerky s autismem. Zároveň manželka, dcera, sestra, teta... a žena... to vše dohromady tvoří mé JÁ

Seznam rubrik