Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E11l75v43í84r37a 36N34o93v72á 6121694612

Pan Tichý ví o autismu očividně velmi mnoho. Nikdy nepochopím tyhle touhy k tomu, vyjadřovat se k něčemu o čem vím naprostý prd.

0/0
5.8.2015 18:37

J71o25s66e85f 43H37e74j28n12a 2164710546626

Paní Petro, pro mne jste na blogu praménkem vody živé. Díky za něj.R^

+5/0
27.7.2015 21:35
Foto

P39e54t14r44a 21J68u54n88g78m54a20n28n85o57v97á 2989541981330

A já děkuji za moc hezkou reakci. Zahřála :)

0/0
27.7.2015 21:51

M37a57r71k15é44t11a 92J60e11l84í95n81k72o37v23á 2810734936480

Pane Tichy..autismus je vážná porucha kdy se nervové spoje v mozku nespojily tak jak maji a synapse neposilaji informace dostatečné rychle nebo někde vůbec.Ty lidi nejsou schopny myslet jako jiní lide a dost autistů ma i těžkou mentalni retardací.Nejde snima jednat jako s normalnima lidma a ani se knim tak nemůžete chovat.

+1/0
27.7.2015 20:17

D68á67š58a 92S26t36á86r41k33o19v87á 5701140168

Petro, předně děkuji za Vaše "oči otvírajající" osvětu i za trpělivost vůči Vaší dcerce. Zároveň mám dotaz a tím, třeba, malinko odpovíme panu Tichému. a) jak dlouho jste s dcerkou trénovali vypadnutí ze zaběhnutého režimu v podobě přespávání u babičky, b) jak dlouho dovolenou-víkend na známém místě a c) jak dlouho odhadujete, že potrvá, že budete muset trénovat, než si s ní někam troufnete na týden? Děkuji moc a držím pěstiR^R^R^

+2/0
27.7.2015 20:09
Foto

P27e55t38r11a 95J42u39n75g66m61a37n76n68o24v46á 2239301841270

Dášo, děkuji za dotaz :)

a) konkrétně přespávání u babičky (bydlí od nás asi 30 metrů) jsme trénovali od nějakých 18 měsíců do 6 let,

b) pobyt na jiném místě Babu zvládne, pokud jí předem ukážeme na fotkách či videu, kam jedeme, nejlépe i přesně ten pokoj, v němž budeme spát (na fotkách a videích kvůli vizualizaci),

c) na týden si troufneme, délka pobytu nerozhoduje, podstatná je ta vizualizace. Delší cestu musíme při vysvětlování rozkouskovat, doslova rozkostičkovat - "pojedeme chvíli, pak bude benzínka, dáme si kafíčko, dojdeme na WC, pojedeme dál, bude další benzínka, jídlo, WC"... Nejlépe dle obrázků. Daný scénář musíme dodržet.

S dcerou pracujeme doma, používáme komunikační kartičky, fotky, videa, speciální aplikace. Skončila jsem v zaměstnání, abych se malé mohla věnovat. Chodila do speciální školky. Do 7 let jsme byli klienty Rané péče (je pouze do 7 let). Docházíme do pedagogicko-psychologické poradny, k dětské psychiatričce, k psycholožce, k neurologovi, do terapeutického centra pro autisty. Jedna hodina terapie stojí 1.800,-- Kč, chodí se na dvouhodinovky, ideálně by měly být každých 14 dní. Zdravotní pojišťovna nepřispívá ani korunu - na nic. I obsáhlejší lékařská zpráva se musí platit, posledně nás stála 1.600,-- Kč.

Ale jsme neschopní rodiče, protože se málo snažíme dceru vměstnat do normálu. Jistě, my ty odborníky obíháme a platíme proto, že je to náš koníček ;-)

+2/0
27.7.2015 20:30
Foto

P80e14t84r68a 89J23u22n28g74m15a29n77n75o18v20á 2689301951360

Ještě jsem zapomněla. Chodíme s dcerou na ergoterapii, muzikoterapii, canisterapii, chystáme se na hipoterapii. Naše dcera má k autismu a ADHD i svalovou hypotonii, čili snížené svalové napětí. Od narození jsme cvičili Vojtovu metodu, skončili jsme někdy v 15 měsících. Malá začala chodit v 18 měsících. To svalové napětí bude snížené doživotně, svaly bude malá muset neustále posilovat. Přesto je její pohyb nejistý, snadno spadne (má totiž díky volným svalům i uvolněné klouby - tzv. hypermobilitu). Je hodně nejistá třeba na prolézačkách, v kombinaci s autismem to fakt občas není jednoduché. Neexistuje, abychom normálně v pohodě šli na hřiště. Přesto tam chodíme. Léta nám trvalo, než vůbec byla schopna tam vejít, natož tam chvíli pobýt. Na školku si zvykala několik měsíců, postupně, doslova po metrech. Měla úžasné učitelky, byly tam hodné děti... přesto se mezi ně nikdy spontánně nezapojila. Chodíme na všechny možné dětské akce (typu drakiáda, pálení čarodějnic, dětský den...). Je to občas vysilující. Ale my se málo snažíme dítě narovnat do normálu, že, pane Tichý? ;-)

+2/0
27.7.2015 20:42

D44á91š51a 36S38t81á35r64k98o20v71á 5181720738

Moc děkuji za vyčerpávající odpovědi. A poradím, Vám, nerozčilujte se, Petro, takových pánů Tichých ještě v životě potkáte a idnes je myslím dobrý trénink. Moje heslo z doby, kdy jsem byla se dvěma ADHD a jinak chronicky nemocnými dětmi sama, zní : "moje účty nikdo neplatí, moje děti nikdo nevychovává".

K tomu, co s malou podnikáte, jen KLOBOUK DOLŮ. Určitě se Vám to vrací a vrátí, mimo jiné jí musíte trénovat na dobu pozdější, kdy ji nebudete moci úplně ve všem vést.

Co se Vojtovy metody týče, doporučuji, přečtěte si blogy slečny Petr Shottové, je sice po MO, ale co se zvyšování mobility svalů týče, na ní ani teď v dospělosti, nedá dopustit a ušla také dlouhou štreku v hledání vhodných terapeutů. Třeba máte co si předat. myslím, že má i svůj vlastní blog.

Mně osobně na hypermobilitu a dva centimetrové výhřezy páteře a vykloubení kyčlů pomohla jóga (asi fakt pomohla, porodila jsem spontánně 3 4kilové děti;-)), ale chápu, že to je na Vaši holčičku silné kafe. Ale třeba by jí 5 Tibeťanů bavilo (jen absolutně nevím, zda jsou pro ní, respektive pro její věk a postižení, to si, pokud byste o nich uvažovali, prosím, zjistěte)

Zkrátka držte se, nedejte se a malé velkou pusu (tedy pokud snese fyzický kontakt), jinak  pozdravení od netopýrky Dáši s netopýřátkem Pavlíčkem (11 měsíců);-D. Mějte se prima.

+2/0
27.7.2015 21:12
Foto

P49e28t88r45a 50J53u42n16g28m26a57n91n56o18v98á 2929161351530

Díky moc :-) Add jóga - moje sestra je její cvičitelkou, a tak mám info od ní :-) Používáme jógové kartičky pro děti - jedny jsou se cvičením (dítě dělá pozice ve tvaru písmenek), druhé s masážemi (jsou u nich různé příběhy, například že to masírované dítě je jako pizza - poklepáním na záda se sype mouka, hlazením nalije voda, pak se "jako" uhněte těsto, na něj se hlazením rukama rozetře protlak... a takhle se pokračuje až ke snědení :D). To Barunku baví a dost se u toho nasmějeme, obzvlášť když z těch písmenkových pozic padáme obě :D

0/0
27.7.2015 23:51

D98á88š89a 45S21t42á42r60k40o85v63á 5751940568

tak to je super, to jsem vůbec netušila a je úžasné, že to Barunku takhle moc baví :-), to je skvělé!R^

+1/0
28.7.2015 0:33
Foto

P68e12t43r70a 49J41u59n85g89m59a45n17n21o34v43á 2179891201780

Ještě k pobytu na známém místě. Cca 3 roky trvalo, než Babu začala zvládat to, že druhá babička s dědou jsou část roku na chatě a část roku ve městě. Vždycky při přechodu plakala, když jsme k nim jeli, trvalo to pokaždé tak měsíc. Spát tam v tu dobu bylo nemyslitelné, byť obě místa samozřejmě velmi dobře zná.

+2/0
27.7.2015 20:52

D12á47š29a 50S39t97á98r38k21o10v54á 5871400938

To vím od známých, kteří navíc řešili problém, že dítě-autista nesneslo pohyb ani k babičce, zatímco jeho sourozenec s ADHD nesnesl stereotyp a málo pohybu. Nakonec se museli rodiče dělit, což pro autistu bylo pomalu stejné utrpení jako vykolejení ze známých rituálů. Musí to být do jisté míry řehole pro všechny zdravé zúčastněné. Ale "když musíš, tak musíš":-) a jsem si jistá, že výsledek bude stát za toR^

+2/0
27.7.2015 21:15

J25a60n 61T39i89c71h64y 9144669390136

Nechápu: jedni postižení se násilím integrují mezi "nepostižené" a jsou z toho většinou problémy na obou stranách, jiné postižené - autisty - se stalo módou zásadně omlouvat, tolerovat a nevím co ještě, protože "žijí ve svém světě"... Nemyslíte, že tím, že jejich mimonormální chování stále omlouváte a uklízíte jim každé smítko aby se nedejbože nesetkali s realitou, jim pácháte medvědí službu, co říkám ne službu, ale újmu?

To za nimi budete stát do jejich smrti místo toho, abyste se snažili je trochu narovnat do normy? Vzpamatujte se ze své sebestřednosti!

0/−3
27.7.2015 18:58
Foto

P80e40t27r56a 38J80u88n40g82m25a82n98n94o53v75á 2249731151810

Pane Tichý, my nic neuklízíme, pouze se snažíme vysvětlovat ;-) Však i ve svém článku píšu, že přes překážky se snažíme o výchovu. Kolik rodin s autisty znáte?

+2/0
27.7.2015 19:31

J87a47n 40T76i83c72h34y 9574449920336

Co chcete "vysvětlovat"? Prostě je plácněte přes zadek a je vymalováno a nedělejte z nich nemocné chudinky. Podle vás je nemocný každý, kdo se neumí srovnat s obecně platnými principy chování, že?

0/0
28.7.2015 19:28
Foto

P78e55t75r12a 16J16u67n74g34m98a56n12n87o35v81á 2979451201470

Každý ne. Někdo je prostě jen nevychovaný. Ale autismus je regulérní postižení. Stačí kouknout na Google či Wikipedii a budete vědět víc. Narovnat autistu plácnutím přes zadek, to je asi stejná utopie jako když přes ten zadek plácnete amputáře a budete si myslet, že mu tím plácnutím doroste noha. A mimochodem, jsem přístupná odlišným názorům než jsou ty moje, ráda povedu diskusi, ale musí být ty názory vyřčeny slušně, bez urážek.

0/0
30.7.2015 19:21

J15a80n 64T84i84c46h92y 9914869780536

Je to samozřejmě neštěstí, když to dítě nemá SKUTEČNĚ pojem co si dovolit může a co ne (t.j. je-li opravdu autista), ale nedá se to řešit tím, že mu dovolíte cokoliv a omlouváte to autismem. To začalo být módním trendem a autistům to udělalo velkou škodu, protože to začalo být obezličkou nové doby: každý nevychovaný spratek je autista a opovažte se ho zkusit nějak narovnávat...

V dalším je potřeba identifikovat, proč k takové explozi autismu došlo - došlo-li k ní skutečně. Je to z hliníkového nádobí, jak se jednou psalo?

Takže poznat příčinu-léčit-odstranit! Nelze vysvětlovat děcku že ono nemůže, zatímco jiné může, protože je autista...

0/0
31.7.2015 8:50
Foto

P18e63t81r48a 32J59u29n48g77m73a17n67n47o16v62á 2489821731950

K tomu, aby dítě dostalo diagnózu autismus (přesně řečeno porucha autistického spektra, dále pak rozdělená na jednotlivé typy) vede hodně dlouhá, složitá a také nákladná cesta (běžná cena základního vyšetření se pohybuje od 4.000,-- Kč nahoru, zdravotní pojišťovny nepřispívají vůbec nic). Takže nevím, zda je pro někoho jednodušší toto podstoupit než stanovit vlastnímu dítěti hranice. Pro mě to určitě jednodušší není a věřte mi, že my se na diagnózu fakt nevymlouváme a i když ji naše dcera oprávněně má, snažíme se vychovávat a hranice má stanoveny pevněji než leckteré zdravé dítě.

Poznat příčinu - léčit - odstranit. To bychom všichni moc rádi. Bohužel to není tak jednoduché. Příčinu hledá mnoho odborníků už hodně dlouho (troufla bych si říct možná i desítky let). Diskutuje se o genetických dispozicích (jenže i u toho praprapradědečka to muselo přece nějak vzniknout), o očkování (tady chci podotknout, že náš případ to není, ale znám hodně dětí, které do očkování určitou vakcínou byly prokazatelně v pohodě a po očkování nastal zlom - náhoda /?/ - bohužel jejich rodinám nikdo nedá potvrzení, že to je po očkování - vede se hodně diskusí o vlivu farmaceutického průmyslu...), o potravinách, které jsou v poslední době spíš koktejlem chemických látek. Jenže třeba moje rodina si dává pozor na to, co jí, kupujeme poctivé potraviny (neříkám, že bio, ale třeba domácí nebo od farmářů), téměř nekupujeme polotovary či hotová jídla (já jsem ten typ, co uvaří doma vše od knedlíků po marmeládu)... Takže kde se to vzalo u nás... Jo, nádobí máme ocelové, takže z hliníku to také nebude.

0/0
2.8.2015 19:40
Foto

P46e52t59r97a 81J84u73n73g21m26a30n68n73o82v46á 2299131931330

A zdravému děcku vysvětlíte, že druhé je autista. Zrovna tak jako mu vysvětlíte, že je třeba vozíčkář. Je třeba brát autismus jako opravdové postižení, ne jako neschopnost rodičů. Jak byste vysvětlil to, že moje dcera léta mluvila ve špatné osobě (tzn. místo "já chci" říkala "ty chceš" apod. - prostě všechna zájmena a slovesa špatně, v každé větě). To je totiž projev tzv. echolálie, která bývá součástí autismu (tedy u mluvících autistů). Řekl byste, že jsem na malou záměrně špatně mluvila, protože to pro mě bylo jednodušší. Zkuste si říkat špatně všechny věty, které za celý den vyřknete. Nebo co u němých autistů - také nemluví proto, že je to rodiče neučí? Znám i dospělé nemluvící autisty a věřte mi, že jednoduché to fakt nemají ani oni ani jejich rodiče. Nebo třeba takové deprese. Ty také autismus často provází. Myslím ty opravdové, kdy dítě v šesti letech říká, že chce zemřít. To je také projev pohodlnosti rodičů? Není pro mámu horší věta, to mi věřte.

0/0
2.8.2015 19:41

J53a43n 74T85i90c98h37y 9174569260476

Vážím si velice toho jak k tomu problému věcně přistupujete a snažíte se řešit, to je málokdy vidět taková racionalita a přeji Vám hodně štěstí. Ať se Vám zadaří!!!

+1/0
3.8.2015 14:44
Foto

P40e39t52r14a 15J57u71n21g32m49a49n73n55o74v66á 2569861981720

Děkuji. Ale opět budu oponovat - ta racionalita je mezi rodiči autistů vidět často. Pohybuji se v tomto prostředí už asi 5 let, za tu dobu jsem stihla poznat hodně rodin.

0/0
3.8.2015 16:02

J32a26n 29T78i78c71h92y 9194839210906

No tak to je dobře, když jsou lidé aktivní než když si jen stěžují a nedělají nic. Ale taky hoňte doktory! Studují 6 let, pak atestace, kongresy, výzkumy, publikace a kdoví co ještě, peněz do toho padá jako do studny, tak ať jsou už taky vidět nějaké výsledky. Zatím je toho vidět málo, tak ať sebou švihnou!

0/0
3.8.2015 16:18
Foto

P85e46t66r63a 10J82u37n44g40m42a23n55n32o22v31á 2929341221440

My je honíme :D A ti opravdu dobří se hodně honí pro nás a pro naše děti. Fakt moc. Konkrétně doktorka, ke které chodíme my, nejen že dělá přednášky a různé jiné akce, ale lobuje i na patřičných místech ohledně zákonů o příspěvcích na péči (které jsou katastrofální, postiženým a jejich rodinám opravdu neprospívají). V této sféře se toho děje hodně, jen to zatím není vidět - bohužel.

Pak jsou tu různé organizace, které se snaží pomáhat, mají třeba své psychology, i třeba takové, kteří jsou v diagnostice autismu opravdovou špičkou - vydávají publikace, dělají školení, akce pro rodiny... a také se nám snaží pomáhat ve snaze zlepšit posuzování postižených.

0/0
3.8.2015 19:51
Foto

P33e70t59r69a 27J73u17n23g32m34a35n84n78o12v47á 2389581861190

A "narovnat do normy"... zkusil jste někdy vozíčkáře postavit na nohy? Nesmysl, že... tak proč chcete někoho s psychiatrickým postižením rovnat do normy.

Anebo jste zřejmě super odborník na autismus. V tom případě vás poprosím o kontakt. Vezmu k vám svou dceru, pomůžete mi ji vyléčit.

+2/0
27.7.2015 19:33

J18a12r56a 13R70a38n91k 1831156339561

Drzim Vam palce, tady, kde ja ziju, maji decka podle stupne autismu sveho asistenta v normalni skole. Drzim Vam palce, delate sve maximum, jste vyjimecna matka, ale je Vas zde na blogu jiz nekolikVR^

+1/0
27.7.2015 22:06
Foto

P59e70t25r59a 98J55u62n74g16m92a82n18n29o31v17á 2179871701530

Moc děkuji :) Právě jedna výjimečná máma mě svým blogem inspirovala.

Kéž bychom se i v Čechách dopracovali k tomu, co popisujete vy ;-) Vím, že podobně to funguje třeba v Anglii.

0/0
27.7.2015 23:54

J19a83n 64T75i34c35h25y 9674139660556

Ano, odborník jsem, ale nové klienty nepřijímám. Plácněte jmi přes zadek a bude pokoj. A když to nepomůže, tak to zopakujte. Prostě neuhýbejte. Vaše dítě NENÍ nemocné, potřebuje jen jasná pravidla a tvrdou ruku. Nic víc,nic míň. Neuhýbejte a nebudete se stačit divit jaké udělá pokroky.

0/0
28.7.2015 19:32
Foto

P45e25t39r26a 10J78u34n17g85m86a38n12n34o43v11á 2189721931510

Mimochodem, myslíte, že žádný z rodičů autistů nezkusil plácnutí přes zadek? A neuhýbání? Vážně si myslíte, že radši běhají po odbornících místo toho, aby zkusili něco takhle jednoduchého?

0/0
30.7.2015 19:22

J17a84n 75T27i62c12h49y 9864609830746

Ano, věřím, že jste to zkusila a máte pravdu. Ale protože jsme všichni vyučeni z moderních trendů přicházejících z USA, kdy každý slušný člověk má svého vynikajícně placeného psychoanalytika, tak na tyto diagnózy pohlížím s velkým, velkým podezřením...

Víte ty všechny gendery, sociológové, filozófové a další módní směry mně v tom podezření, že z lidstva pár vychytralých psychiatrů ve spolupráci s medii dělá blbce. Dnes musí být člověk obezřetnější než za války...

0/0
31.7.2015 8:55
Foto

P30e46t17r12a 36J37u72n14g90m89a17n18n45o46v33á 2959351721980

Já se vašemu podezření nedivím a s tou poznámkou ohledně USA souhlasím. Obezřetnost chápu. I proto chci vést diskusi. A věřte mi, že se hodně snažím o osvětu. Chci, aby lidé věděli, co je autismus, aby se naučili autisty chápat (nezaměňovat s pojmem "prominout jim všechno" ;-)), aby se naučili je mezi sebe pouštět a v rámci možností s nimi fungovat. Tak jako se to naučili třeba s vozíčkáři. Myslím, že v tomto všem postiženým hodně uškodila doba komunismu, kdy se všichni šmahem zavírali do ústavů a na ulici člověk nepotkal právě ani vozíčkáře. Proto lidé stále nejsou zvyklí na to, že s postiženými se má normálně fungovat. Toto je věc, kterou bychom se měli učit třeba od Angličanů. Od USA bych se tohle neučila, připadá mi, že tam mají tendenci tak nějak vše přehánět.

A ještě k té integraci - ona je to původně hezká myšlenka, ale v ČR na to prostě leckde nejsou ve školách připraveni, a to jak po materiální, tak po lidské stránce. Nejsou peníze na asistenty pedagoga a leckdy ani učitelé nejsou ochotni spolupracovat s rodiči nebo je chyba v komunikaci i na straně rodičů. A proto, byť jsem pro integraci, resp. inkluzi (ale pro tu správnou, která bude prospěšná všem), tak dceru do běžné školy dávat nebudeme, alespoň prozatím ne. Půjde tam, kde jsou na autisty připraveni a kde bude ve třídě maximálně 15 dětí. Pokud by ani tohle nefungovalo, přejdeme na domácí školu. Nechci uškodit ani dceři ani ostatním dětem. Protože pokud integrace nefunguje, trpí všichni.

0/0
2.8.2015 19:51

J91a23n 58T39i71c13h38y 9394639970476

Jak jsem už psal - stavíte se k tomu správně, ano ta integrace je dobrá myšlenka, v tomto případě (ale v jiných třeba ne!) rozhodně lepší než skleníkový odchov. Kolikrát je šťouchanec od spolužáka pro život prospěšnější než umetená cestička. Já to na našich dětech praktikuji taky: šťouchnu je, nedávám jim vždycky vyhrát, postavím je do latě - ale všechno s dobře skrytou láskou, správnou mírou (i na hraně ale ne přes) a pak jim vysvětlím o co šlo-jde a půjde...

+1/0
3.8.2015 14:51
Foto

P75e83t29r34a 13J63u81n87g35m97a81n45n31o46v25á 2939671181260

A to je taky správně. Jen autista prostě chápe jinak. To je to, co se snažím vysvětlit. Přistupovat k autistovi neznamená vynechat výchovu a dovolit mu vše, ale hledat prostředek k tomu, aby pochopil, co po něm chceme, hledat možnost komunikace. Často to znamená změnit sám sebe, své postoje, své zažité přístupy. Protože oni jsou totálně jiní. Ne horší, ne lepší, prostě jiní. Jde o to, aby se ty naše světy protly. I tady v této diskusi je vidět, že rodiny autistů se snaží ukazovat světu, jak to s tím autismem je, snažíme se změnit přístup k autistům... a pane Tichý, mám pocit, že se mi to i trošku povedlo ;-)

0/0
3.8.2015 16:08

J65a26n 90T35i21c74h38y 9324579720646

Určitě se to povedlo a děkuji za to, víte já jsem hodně až moc tvrdý, ale - budete se možná divit - i až moc empatický! Nesnáším fňukání, ale slabému u kterého vím, že na víc nemá, ale snaží se, velice rád pomohu.

Moje heslo je: Klagt nicht, kämpft! Nestěžuj si, bojuj! Zatím se mi to vždycky osvědčilo a měnit nebudu.

Tak hodně štěstí.

0/0
3.8.2015 16:24
Foto

P33e43t73r37a 90J69u42n61g26m98a92n70n89o21v65á 2249761931500

Tak to heslo mě vystihuje :D

0/0
3.8.2015 19:53

J66a23n 45T94i89c30h20y 9674389980916

Tak jsem rád, že jsme nakonec navzdory ostré diskuzi - z mé strany a za to se omlouvám - našli společnou řeč. Tak to má v komunikaci mezi lidmi být, zajiskřit, ale pro dobro věci.

Jen k tomu heslu: před sluníčkáři a pod. pozor, bylo to heslo jednotek  Wehrmachtu, což ovšem vůbec, ale vůbec nic na jeho síle a platnosti ne, mění, ale víte jak to dnes chodí. Oznámkují Vás, onálepkují a máte problém... Mně můžou všichni sice velké kulové, ale někdy člověk může být v situaci, kdy zrovna nějaký problém nepotřebuje, ať je statečný jak chce...

Nicméně hodně štěstí a úspěchů. Půjde to, musí to jít!

0/0
4.8.2015 14:27

D88á53š64a 77S35t26á22r86k71o86v12á 5971750648

Pane Tichý, ta větev musela být vysoko. Jakou školu jste studoval? Tu, co zakazuje diabetikům píchat si inzulín a chronicky nemocným brát jejich léky a místo toho pít bělidlo?

Buďte tak laskav, něco si o nemoci jménem autismus přečtěte, prostudujte si jeho různé varianty, vychovejte pár dětí s tímto postižením a potom někomu raďte. Do té doby se, laskavě, zdržte podobných komentářů.

Inspirace pro začátek :https://cs.wikipedia.org/wiki/Autismus

0/0
30.7.2015 20:49

J48a27n 97T63i30c63h72y 9184809770236

Nikomu neradím, nikoho cizího vychovávat nebudu.

0/0
31.7.2015 9:00

K65l30á38r42a 11K48o32t93y87z98o10v81á 2468558871886

Autisty do normy nenarovnáte tím, že je prostě necháte plavat. Stejně jako chřipku nevyběháte. To narovnání do normy probíhá trpělivým opakováním aktivit, dokud je dítě nezvládne "normálně". Ta "móda" má i super výsledky, kdy i část velmi těžkých autistů je schopná se nakonec zařadit do normálního života a relativně normálně fungovat, aniž by byla závislá na pomoci okolí. Takže to, co vnímáte jako sebestřednost, vede naopak k pravému opaku. Schopnosti se osamostatnit.

+1/0
28.7.2015 11:51
Foto

P59e81t62r93a 35J42u95n23g64m70a50n39n44o70v34á 2809561961560

Kláro, díky za reakci, máte pravdu, jde autistu vodit na běžné akce a zároveň se snažit vysvětlit lidem něco o tom postižení :) I když ani tohle se nedá paušalizovat, znám děti s velmi těžkou formou autismu a těžkou až hlubokou mentální retardací, tam je to opravdu hodně složité (neříkám nemožné ;-)).

0/0
28.7.2015 14:18

J12a55n 66T43i54c11h58y 9534709590276

Budeme-li se opatrně motat kolem každého úchyla, pak se stane výhodnějším být úchylem než se snažit vejít do normy. Chcete být obětí schizofrenika, protože on je prostě jen nemocný a za svoje bludy nemůže? Prostě se srovnej nebo maž do cvokhausu. Doba tolerance prostě musí skončit, tento svět není pro úchyly, nikdo není povinen se kolem nic motat nebo je obsluhovat. Ať se vám to líbí nebo ne.

0/0
28.7.2015 19:37
Foto

P96e81t83r17a 84J28u30n95g60m71a93n95n45o87v82á 2609521581630

Ale autisté by se často i rádi do té normy narovnali, jenže tím, že jim chybí v mozku patřičné spoje, bohužel neví, jak na to. My se jim snažíme všemi možnými prostředky pomoci. Mimochodem, autista a úchyl, to jsou dva velmi rozdílné pojmy. Prosím o diskusi bez urážek.

0/0
30.7.2015 19:25

J39a57n 65T98i89c41h56y 9354949600806

No o to jde, hledat řešení, ne spokojit se s tím, že "to tak prostě je". Není! Co ti doktoři pořád "zkoumají" a jak to, že na to dosud nepřišli? Když už došli na to, že nějaké spoje chybí, tak jistě brzo dojdou na to, co s tím.

A hlavně a především: co to způsobilo? Dřív se žádném autismu nevykládalo! Tak ti autisti byli nebo je to produkt nové doby? A z čeho?

0/0
31.7.2015 8:59
Foto

P41e47t68r93a 21J32u42n62g86m26a95n37n75o59v51á 2829721461190

Byli. Jenže dostávali špatné diagnózy. Není to produkt nové doby, jen se zlepšila diagnostika. Bohužel tím, že dřív dostávali ty diagnózy špatné, dostávali pak také špatné léky a díky vedlejším účinkům se stávali agresivními. Čili končili v ústavech, často v klecích. Přitom ale měli normální IQ a pokud by se s nimi správně pracovalo, mohli prostě fungovat. A ti velmi lehcí (dnes s diagnózou vysokofunkční autismus nebo třeba Aspergerův syndrom) měli diagnózu třeba lehká mozková dysfunkce nebo byli prostě "jen" divní.

Zkoumá se vše možné, však zkuste hledat na internetu a ručím vám za to, že budete mít několik večerů co číst.

A věřte mi, že řešení se hledá (nebo hledají) stále. Já se určitě nespokojím s tím, že "to tak prostě je". Proč asi pořádáme přednášky, besedy, jezdíme na pobyty... Fakt nejsem ten typ, co sedí na zadnici a vymlouvá se. Máme i občanské sdružení, v jehož rámci právě různé akce pořádáme, zveme si odborníky, ale i rodiny, které mají zkušenosti s různými metodami výchovy... prostě se všemožně snažíme www.medvidek-autismus.cz

0/0
2.8.2015 19:58

J22a75n 91T27i11c62h66y 9334289180936

Já pořád otevírám příspěvky odzdola a tak si vážím toho, že to tak vysvětlujete a nedivte se prosím, že Vám na něco odpovím mimo thread, nechci otevírat všechno, ale odpovídat postupně.

Jak jsem už psal, velice si vážím Vašeho racionálního přístupu, určitě se úsilí, které tomu věnujete projeví. Moc Vám přeji úspěch!

0/0
3.8.2015 14:54



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.